Massaker och tappade tänder!

I går kväll tog jag och Mischa en lite längre promenad, och som vanligt sköter hon sig jättebra på våra promenader. Kommer när jag kallar, går fint, sätter sig när en annan hund ska komma fram och hälsa, listan kan göras lång ;) Hon fick syn på en himla fin pinne och den måste hon ju bara stoltsera med! Så vi går där i godan ro när jag ser att hon ser ytterst skyldig ut! Går fram till henne och ser stora vingar sticka ut ur mungipan på henne! Hon hade bytt ut pinnen mot en ännu bättre sak, en Duva!  Halva fågeln var redan i halsen på henne när jag skulle plocka ut den ( "Loss" är inget som finns i hennes vokabulär när det är nåt riktigt gottit i munnen!), och inälvorna trillade rakt ner i handen på mig. När jag fick ut den, var huvudet borta och jag hoppas att nån annan hund eller katt redan tagit det! Det var hem och skölja mun på Mischa och skura händerna.


Tio minuter innan detta, fick jag syn på en kompis katt som sprang omkring som en stucken gris. Framför honom ser jag nåt grått som springer ännu fortare i värsta panik. Jag är ju som jag är, och måste ju gå fram och kolla vad det lilla gråa är. Det var en mus, såklart. Och jag kan inte tillåta att denna lilla krabaten får en hjärtattack under jakten så jag ställer mig framför musen i hopp om att katten skulle tröttna. Men icke, den tittade på mig, tog musen i ett stadigt grepp, och stack.



Allstå, min kvällspromenad igår utvecklades från en lugn promenad med Mischa, till värsta massakern!



Igår, såg jag att det fattades en liten mjölktand i underkäken och imorse var även en tand i överkäken borta! Min lilla tjej håller på att bli stor! Jag har dock inte hittat tänderna vilket hade vart kul att spara :)



Kommentarer
Postat av: Birgitta

Den lilla tanden i övre käken, vänster om tandluckan, kommer nog ryka idag. Ser riktigt sned och lös ut :-)

2008-08-06 @ 10:03:38
URL: http://chessie.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ja jag vet, och den permanenta tanden i underkäken har poppat upp lite :)

2008-08-06 @ 12:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0