Första inlägget!

Då har man skaffat blogg. Eller, Mischa har skaffat blogg. Första tanken var att hon skulle få skriva om sitt liv, men vi kom fram till att det skulle bli en aning för svårt att förstå (hon är ju trots allt bara 4 mån och inte skrivkunnig än).

I alla år har jag velat ha en rottweiler, men eftersom jag bor under mammas tak måste jag följa hennes regler, och hon skulle då inte ha hund. Och absolut inte en stor rottis. Och tänk om katterna skulle börja kissa inne i protest. Ja, det var många faktorer som gjorde att en hund inte skulle komma innanför dessa väggar.

I våras kände jag dock att nu är detta sista sommarlovet och sista året hemma, så en valp under sommaren hade fungerat utmärkt. Rottisen var fortfarande nr 1. Jag köpte böcker, läste på nätet, pratade med olika uppfödare, kollade upp träningsformer och olika tävlingar som skulle passa Rottweilern men mamma sa blankt NEJ!

Jag hittade Josefin och Björns hemsida efter många rundor på nätet, såg att de hade fått valpar i April och skulle vara lev. klara i Juni. Så, jag ringde Josefin och pratade med henne och bestämde att jag skulle komma och titta på valparna. Min kära mor sa att om jag klarar de sista tre proven jag har, följer hon med till Josefin och Björn i Kävlinge. Och så blev det.

Jag hade redan kollat upp valparnas stamtavla och detta var en kombination jag bara måste få ha en valp ifrån! Pappa Ambassador von Shambala är nog den snyggaste hanen jag sett, och mamma Lexi Kovi-Rot är bara så himla fin!
Pappan är bosatt i Tyskland så honom träffade vi inte, däremot föll både jag och mamma för Lexi direkt! Det var två valpar kvar som ej ännu var tingade. Mischa (Ayla) och en annan liten sötnos. Jag visste att Mischa var min kommande valp när hon kröp upp i knät, la sig på rygg och ville inget annat än bli kliad på magen och pussad på överallt. Vi sa att vi skulle återkomma, vilket tog en timme och min tjej var tingad!

Hon är den underbaraste valpen man kan tänka sig. Foglig som få. Älskar alla och alla älskar henne!


Här kommer jag skriva om våra dagar ihop, träning, kommande utställningar och tävlingar, och givetvis massa foton också!

Kommentarer
Postat av: Camilla N

Åh va kul att det äntligen blir en EGEN blogg om Mischa!

En riktig sköning!

2008-08-05 @ 22:21:10
URL: http://rokfrirokare.dinstudio.se/
Postat av: Birgitta

Hi hi... det var attan vad du var snabb Camilla!!! Glöm inte bort mig bara....

2008-08-05 @ 22:23:42
Postat av: Camilla

Eller hur!! Så mkt som hon har att berätta måste hon ju ha en egen ;) haha

2008-08-05 @ 22:41:57
Postat av: gunne

det var ju en jätte fin blogg =))) ska va inne och läsa varje dag om hennes liv..

2008-08-06 @ 08:35:26
Postat av: Camilla

Bra där!

2008-08-06 @ 08:47:53
URL: http://mischasliv.blogg.se/
Postat av: Josefin & Björn

Vilken fin sida den lilla prinsessan fått!!

2008-08-06 @ 10:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0